moesie

Aangezien wij al heel wat keren verhuisd zijn heb ik ook al heel wat keren een andere tuin gehad. En al die keren heb ik een plaatjes ingeruimd voor een moestuintje. Ondanks de goede intentie ging het keer op keer fout. Veel over gelezen, veel tuinboeken aangeschaft over moestuinieren maar ik weet (en wist)  ik dat ik niet kan moestuinieren.  En ik weet hoe dat komt. Ik heb moeite om me aan een kalender te houden. Een goede moestuinier begint in maart al voor te zaaien en heeft ook zijn tuinbedden al klaar. Ik had dat nooit. Ik tuinier (tuinierde) wanneer het mij uitkomt(kwam). En toch bleef ik het proberen en kon aan de verleiding niet weerstaan om op de markt  piepkleine plantjes te kopen om eenmaal thuisgekomen de tijd niet vond om ze te planten.

Vorig jaar kwam ik al surfend op het internet een website tegen van een jongen die tuinierde in vierkante meter bakken. Ik vond het geweldig en ik voelde aan mijn theewater aan dat ik hierdoor succesvol kon moestuinieren. Toen heb ik er 4 gemaakt en op een nog lege plek in de tuin gezet. En wonderbaarlijk lukte het me om groenten te kweken.

moestuinieren in bakken

 

    

deze tomaten waren super lekker!

Omdat ik het best druk had met de B&B was het toch nog een rommeltje en was ik of te laat of vergat ik soms te zaaien.

En weer heb ik afgelopen winter het ei van Columbus gevonden:  MOESIE !
Moesie is een moestuincoach. Ik heb me opgegeven en de zakjes zaad ontvangen. Moesie stuurt iedere week een mail met opdrachten. Vorige week moest ik preitjes en tomaatjes zaaien in potjes met een cloche. Deze week moet ik radijsjes zaaien in mijn vierkante meter bakken. Het is zo leuk!
Ik heb de bakken vlakbij op het terras gezet.  Hierdoor zie ik ze iedere dag en het weekmail van Moesie werkt als een stok achter de deur!
Geef een reactie

