Het waait zo hard op drie mei

Het tuinweer in april is best aardig geweest, wel droog maar daar hoor je mij niet over klagen.
En door het mooie weer zijn er vanaf maart toch heel wat bezoekers geweest in
de B&B. Ook daarover hoor je mij wederom niet klagen.
Ieder jaar probeer ik in het voorjaar de tuin beetje op orde te krijgen, het is me nog nooit gelukt om het volgens de boekjes te doen en ook nu loop ik weer gigantisch achter. Ik heb me daarbij neergelegd en dat voelt goed zo.
De tuin van Landseinde ligt midden tussen de akkers. Op de akkers zijn dit jaar vooral veel aardappels gepoot, vlas is ingezaaid en nu zag ik dat op de naastgelegen akker het gerst al aardig groeit.
Het is me ook opgevallen dat er veel hazen, patrijzen en veel fazanten wonen op Landseinde. Landseinde is dan ook een natuur-oase geworden midden de akkers. Er is veel schuilgelegenheid door de inheemse hagen, stiltbosje en de vele andere hagen, vlierbomen en ongemoeid gelaten beplanting.
Momenteel staat het fluitekruid uitbundig te bloeien langs het wegje:

Fluitekruid in de bermen

De Pioenroos en de Irissen heb ik nog meegenomen uit m’n tuin in Breskens, is zo mooi!

Roze Pioenroos

Blauwe Irissen staan op uitbarsten

De akelei heb ik ooit jaaaaaren geleden gekocht bij: Juustwakwou in Schoondijke

Akelei in de knop

De roze meidoornbomen, Crataegus Laevigata Paul’s Scarlet, zijn inheemse bomen, alle drie staan ze nu voor het tweede jaar mooi te bloeien.

Roze meidoornbomen

Zo, dat was een kleine update; het waait zo ontzettend hard dat het haast onmogelijk is om meer foto’s te nemen.
Gisteren heb ik nog een en ander gezaaid voor mijn (mini) moestuintje. Vanmiddag ga ik verder de twee borders verzorgen, hoop dat de wind gaat liggen want ze giert en huilt hier rond het huis.
Laat ons hopen op een prachtige mei tuinmaand 🙂

Geef een reactie

