Kwekerijtje

Ik ben een tuinier die geen enkel stekje of uitgezaaid plantje kan weggooien. Ik kan het zelfs niet nalaten om van het snoeisel van buxus, taxus, liguster en andere struiken en hagen stekken te nemen. Soms gewoon als uitdaging of er iets zal groeien. Soms lukt het erg goed. Zoals die stekjes van de Cornus alba, 4 jaar geleden onooglijk takje:

Witte Kornoelje

Cornus alba

 Door al dat ijverig gestek  staan er nu her en der verspreid over het erf van Landseinde potjes en pannentjes met plantjes en stekjes. Omdat ik iedere dag veel tijd besteed aan het water geven van al die potjes en pannetjes heb ik het wat efficienter ingericht. Ik heb een mini-kwekerijtje gemaakt:

Kwekerijtje

Mijn kwekerijtje

Ze staan er nog niet allemaal maar het lijkt nu al op een echte kwekerij 🙂
Een andere reden om de boel maar een beetje op te ruimen is de schilder. Eindelijk gebeurt het , de gevels van ons huis worden geschilderd. Eerst gaat er een soort kalkverf op (kalei) en daarna de eindverf in de goede kleur, gebroken wit.
Ik ben er blij mee, vind het een stuk zonniger uitzien en het woonhuis vormt nu een geheel met de B&B.

Woonhuis geschilderd

Zelfs de tuin oogt nu een stuk leuker 🙂
Het plaatje dat we voor ogen hadden toen we deze bouwval kochten begint nu te kloppen, mag wel na al die jaren van hard werken.

Geef een reactie

