Mijn langste dag

Gisteren had ik mijn langste dag gevoel en ervaring. Ik ben tot 22 uur buiten bezig geweest. Heerlijk! In de voortuin was het onkruid net zo hoog als mijn jongste zoon lang is en dat is ondertussen zowat 1m8o. Vooral na het drukke voorseizoen in de B&B waar ik nog geen tijd had gevonden om in de tuin te werken was het zo relax om een hoop achterstallig werk in te halen. Helemaal ontstrest ben ik daarna naar bed gegaan met een voldaan tuingevoel. Er is nog veel te doen maar de druk is van de ketel.
In de 2 spiegelende borders die vorig jaar zijn aangeplant zijn er toch een paar grote gaten. Sommige planten zijn niet terugopgekomen, ik verdenk de vele konijntjes, patrijzen en ander wild ervan die het geweldig naar hun zin hebben in onze diervriendelijke tuin.

Maar gaten zijn er om opgevuld te worden dus heb ik in het plaatselijk tuincentrum erg mooie nieuwe vaste planten gekocht. Vind het toch leuk om er langs te gaan 😉

Tijdens de extreme droogte zagen de borders er niet echt goed uit, alsof ze geen zin hadden om te groeien en te pronken. Maar net op tijd regende het, nu zien ze er fantastisch uit en ze beloven om nog mooier te worden.



Toen ik vanuit mijn slaapkamerraam naar buiten keek viel me op dat de akker naast ons erf er ook prachtig bijlag, de aardappelen stonden te bloeien, ik kreeg er ongevraagd een onzettende grote border bij!


Het plaatje lijkt haast op een impressionisistich schilderij!

En onze Jut en Jul, die  hebben we verhuisd, ik vond dit wel een aardig plekje voor die twee mijmerende beelden.

One thought on “Mijn langste dag

Geef een reactie

