En toch werd het zomer

Het werd zomer. Ondanks het niet zo beste weer blijven de dappere toeristen komen naar de Zeeuwse kust. Geef ze geen ongelijk want het is een prachtige kust. Heerlijk om te fietsen, in de duinen en langs de zee tot in Breskens en dan via de polders naar onze de B&B. En dan nemen ze de tijd om de tuin in te lopen. Ik moet bekennen dat ik dan een beetje trots ben als ze de tuin boeiend vinden.
Het fruitlaantje wekt bij hun verwondering op als ik hun uitleg dat de Malus boompjes voor de vogels zijn. Het is een overdadig en overvloedig fruitjaar.

Malus Red Sentinel

Wat een vershil met de 5 kweeperen die er vorig jaar hingen, nu kan ik de gasten wel een heel jaar rond voorzien van kweepeerjam:-)

Kweepeer

Door het vochtige weer zien de borders er geweldig mooi uit!

borderplanten

De kale plekken door de vraat van mijn wintertuingasten vallen niet meer zo op. Ach, het is hun vergeven, ze moeten tenslotte ook hun dagelijks kostje bij elkaar zien te schrapen.
Waar de grasmat niet bereikbaar is voor de grasmaaier wordt onze Meggy ingezet. En passant wordt dan de meidoornhaag meegesnoeid want deze dame op leeftijd houdt van afwisseling in het menu.

Voor het kleine onderhoud van de tuin heb ik m’n 3 (inmiddels grote) paaskuikens vrij rondlopen; het is zo leuk om ze te observeren, de hele dag loopt dat spul gezellig met z’n drietjes te scharrelen, hier en daar een zaadje en een wormpje pikkend. Ze moeten m’n stem nog niet horen of ze komen ergens te voorschijn, hopend dat ik weer een handjevol graan voor ze heb 😉
En uitrusten na de arbeid doen we zo!

Twee jaar geleden kreeg ik een paar stekjes van stokrozen. Wat zijn het toch dankbare planten, eenmaal in de tuin krijg je ze op de meest onverwachte plekjes te zien:

Nog zo’n heerlijke mooie uitzaaier, m’n zachtroze papaver, ooit meegenomen van een boerenerfje in de polders van Breskens.

Als nou eens alle dappere toeristen van mijn B&B 1 zaaddoos thuis zouden uitzaaien… oooo, wat zou de aanblik in al die tuintjes bijzonder kleuren naar die ene zomer op Landseinde!

One thought on “En toch werd het zomer

  1. Hoi Marleen,

    Wat weer een leuke foto’s heb je geplaatst!

    Ik heb mijn blogadres gewijzigd,en dan raak je al je linken kwijt ! Maar jou heb ik gelukkig weer terug gevonden!!!

    Wat ik me afvraag, zou de Asclepias syriaca (papegaaiplant) bij jou niet leuk staani in die zonneborder ? Het is wel een woekeraar,hij maakt ondergrondse uitlopers. Maar het is een echte vlinder/insecten lokker.Met een geweldige geur.
    En die papegaaitjes die eraan groeien, zijn ze leuk om te zien.

    Als je wil kan ik je een paar papegaaitjes opsturen,die kun je dan gebruiken als decoratie en naderhand maak je de vruchten open en kun je ze zaaien.

    Laat maar even weten wat je ervan vind.

    Groetjes Thea ♥

Geef een reactie

