Na de rozen nu de kippen

De op  advies van Hans van Rozenkwekerij de Bierkreek zwaar gesnoeide en goed bemeste rozen krijgen weer nieuwe blaadjes.

Deze roos ziet er weer beter uit

Ik hoop zo dat de rozen  niet meer gaan verwelken maar ik zal toch moeten wachten tot het voorjaar om er zeker van te zijn dat ze weer gezond zijn. Ik hoop het zo!
Maar tot mijn grote schrik zag ik 2 weken geleden dat Guusje, mijn haan, er vreemd bijliep.

Mijn arme zieke haan

Na wat gegoogle kwam ik erachter dat hij de kippenpokken heeft.
Op zijn kam, lellen en rond zijn ogen zitten er pokken. Hij ziet er beetje raar uit, zo zielig en naar voor hem.
Volgens de dierenarts gaat hij er niet aan dood, alleen doordat zijn oog bijna dicht zit door die pokken gaat hij minder eten.
Op advies van de DA heb ik de kippies  een kuurtje antibiotica gegeven. Bertus, de Orpington, en de hennetjes hebben in veel mindere mate last van de pokken. Maar ik werd er niet vrolijk van!
Vandaag was ik weer eens lekker aan het onkruid weghalen tussen de rozen. En wat was ik blij verrrast toen Guusje met zijn Truusje en Mien me kwamen helpen! De pokken zijn nog niet weg maar hij is weer levenslustig en zijn ogen zijn weer open! Kijk, daar werd ik weer helemaal vrolijk van!

En ik werd ook vrolijk van mijn oogst 🙂

Dikke appelen en ontzettend veel kwweperen:

Er zat een piepklein vogelnestje tussen de appelen

Dat wordt weer gezellig  jam maken.
De zomer is nu echt helemaal voorbij. Het Bed & Breakfast seizoen loopt nu ook een beetje op zijn eind. Voor alles een tijd en ook voor mij weer meer tijd om in de tuin te werken.

Geef een reactie

