Heerlijke maand oktober!

Oktober loopt op zijn eind, de B&B heb ik nu gesloten.
Het is gezellig  druk geweest, met veel gezellige gasten. Maar nu even tijd voor mezelf… maar niet heus…

Volgend jaar wil ik mijn tuin openstellen voor tuinbezoekers, er is nog zoveeeeeeel te doen, zoveeeeeel achterstallige klussen…. en nog zoveeeeel tuinplannnen….
Die tuinplannen zitten deels in mijn hoofd opgeslagen en deels liggen ze verzameld verspreid op mijn binnen-tuin-werkplek.

Tuinaantekeningen

Plantenzaden van overal en nergens

rekeningen, altijd leuk om te vergelijken

Klein aantekenboekje: "Eigenaardigheden in m'n tuin" door Lot van den Akker, ik maak er al 20 jaar aantekeningen in

 

In mijn tuinpioniertijd bewaarde ik alles. Knipsels uit tijdschriften(veel uit wachtkamers als je zat te wachten bij kappers en dokters), plantenlabels, aantekeningen, plannen, zaden, rekeningen, adresjes. Sinds het internettijdperk is het uitknippen een stuk minder. Nu is het te heerlijk weer om te scharrelen in die bewaardingetjes.
Ik heb echt veel achterstallig werk maar o zo heerlijk om ontspannen bezig te zijn met m’n handen, de vogels fluiten, de konijnen flitsen voorbij en m’n kippen houden me gezelschap. En boven alles, het is heerlijk weer! Wat wil een mens nog meer.
Met de massa’s kweeperen en appelen  ga ik eerstdaags jam maken.
De rabarberstruik staat er nu zielig bij, net of ie vergeten is dat onze gasten genoten van zijn opbrengsten.
De herfstborder wordt met de dag doorzichtiger, het heeft wel wat.

Border in oktober

De niet zieke rozen bloeien al sinds juni

Rozentuin in de herfst

Heerlijke maand oktober, vanuit de woonkamer zie je de herfstkleuren langzaam veranderen.

Morgen zal het regenen, even een dagje binnenkeutelen, overmorgen wordt het weer lekker weer, lekker om de hele dag in de tuin te werken.
Heerlijke maand oktober, wat geniet ik van buiten te rommelen,  van planten te scheuren, potten en verpotten. Heerlijk, nog even woelen in de grond, nog even … en dan gaat deze tuin  ook op slot …maar niet heus…

One thought on “Heerlijke maand oktober!

  1. Heerlijk is dat he! Zo lekker tuttelen!
    Zeker met het zonnetje erbij.

    Ik ben ook nog volop bezig! Door de ziekte van manlief, de val van schoonmoeder en de scheiding van mijn dochter, is er zoveel blijven liggen!
    Ik ben aan het verpoten geweest, en nog druk aan het kransen maken. Ik wil de hortensias altijd zoveel mogelijk verwerken voor de vorst komt! Natuurlijk laat ik wel wat staan voor een leuk herfstbeeld.
    Het weer werkt gelukkig mee, dus het komt allemaal wel goed!

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

Geef een reactie

