Op het Eerste Gezicht: februari 2012

Ik ben geabonneerd op een rss-feed van het tuinblog van  AnneTanne’s Kruidenklets
Toen ik vandaag haar initiatief las over : Op het Eerste Gezicht of hoe leuk het is om iedere 1 ste dag van de maand een foto van je tuin te publiceren op je blog met een link naar AnneTanne’s blog wilde ik hier meteen aan meedoen.
Dus hier dan de eerste  foto van  de borders op 1 februari 2012, in janauari was ik niet in de gelegenheid om foto’s te nemen.

De border op 1 februari 2012

Ieder jaar krijg ik met tuinieren een herkansing. Dat is nou het mooie van tuinieren, ook al ben je niet aan het snoeien van die ene stuik toegekomen of  heb je de border toch niet veranderd, de seizoenen komen ieder jaar weer terug.
Maar wanneer je dan in juni naar je border kijkt en je bedenkt dat die ene plant mooier zou staan naast een andere plant kan een jaar wel erg lang duren. En wanneer je dan eindelijk kan gaan verplanten ben je helemaal vergeten wie nou weer en waar moest gaan verhuizen tenzij je op geregelde tijden foto’s genomen hebt van die combinatie.
En kijk, met het initiatief van AnneTanne is nu ook meteen de aanzet genomen om de borders per maand te zien veranderen. Ook dat wilde ik ieder jaar doen en ook om die een of andere  reden kwam het er maar niet van.
Nu dus wel 🙂

Dit jaar wil ik mijn rozentuin goed,  dus ook leuk om ook van dit stukje tuin iedere maand een foto te nemen.

Mijn rozentuin op 1 februari 2012

Ondanks de ijzige koude was het een schitterende dag.
En nu benieuwd wat het tuinbeeld in maart zal zijn!

4 thoughts on “Op het Eerste Gezicht: februari 2012

  1. Ik merk dat in het ‘Vlaanderse’ grensland helemaal geen sneeuw ligt…
    In het Kempische grensland (ik woon in de Belgische, werk in de Nederlandse Kempen) ligt wel een centimetertje… die nu stilaan ‘opdroogt’ in de vrieskou…

  2. Meteen een geheugensteuntje!

    Wij hebben sneeuw! En een ijzige wind, maar als de zon schijnt zit ik hier in mijn Ateljee…zalig!!
    Heerlijk genieten en lekker knutselen!

    Trouwens bij mij is het tuinseizoen al weer begonnen.

    Groetjes Thea ♥

  3. Wat een prachtig uitzicht heb jij!
    De rozenperken zijn duidelijk zichtbaar op je foto, ik kijk dus vooral uit naar de foto’s van juni. Liefst met wat namen erbij van de resistentste en niet te besproeien soorten, als het even kan.

Geef een reactie

