Besneeuwd LandsEinde mooi maar niet voor mijn dieren

In de vroege ochtend maak ik mijn dierenronde. Gisteren was het een bijzonder mooie ochtend, door de nachtelijke sneeuwval zag de  tuin  er sprookjesachtig uit. En om het plaatje helemaal compleet te maken deed de zon op dat  moment ook zijn opgang.


De pony’s waren maar wat blij om me te zien, hun drinkwater was een grote blok ijs geworden, de ganzen hielden al de wacht voor het schuurtje waar hun etenston staat en de kippen bleven op stok, ook nadat ik voer had gestrooid.



Die lieve oude Meggy, met haar 15 levensjaren is ze niet aan haar eerste sneeuwinter toe. Maar 1 sneeuwvlokje en deze dame komt haar hok ook niet uit!
Nee, mijn erfdieren hebben geen boodschap aan de winterromantiek.

En dan is er nog deze broedse Muts, ze zit nu een tweetal weken op eieren, ik krijg het haar niet aan haar verstand gepeuterd om de schuur in te gaan.  Stel, stel dat er kuikens komen, daar ga ik met deze kou niet vanuit, maar stel dat…
t kachteltje in de keuken brandt gezellig en een doos en een lamp heb ik ook nog voor… stel dat …

4 thoughts on “Besneeuwd LandsEinde mooi maar niet voor mijn dieren

  1. Mooi idd die sneeuw! Ze zullen het wel overleven, die dieren van jou! Ze hebben immers jou om ze te vertroetelen!!!

    Mooie foto’s zijn het geworden. Hier is al weer bijna alles weg!

    Fijne week.

    groetjes Thea ♥

  2. Sneeuw geeft zo dankbare plaatjes! Nu de vorst en sneeuw alweer verdwenen zijn mag wat mij betreft de lente a.s.a.p. komen:-) De ganzen vertonen broedgedrag, Meggy weer blij met groen gras en de kippen zijn ook weer gezellig aan het scharrelen in de tuin 🙂
    De pony’s hebben we verkocht aan iemand die ermee wilde fokken. Nou het weitje laten bekomen en wie weet misschien weer schapies 🙂

  3. Nee, al een paar jaar niet meer! Ik heb ze toen verkocht. Schaapjes zijn meer mijn ding dan pony’s.
    De pony’s had ik dan weer gekocht van een ouder echtpaar die er niet meer voor kon zorgen.
    Wooooow, die dochter van je is al zo creatief als haar moeder!
    Ik las dat ze die taarten enkel kan verzenden als het koud is. Ik hou volgende winter de temperaturen in de gaten, nu weet ik waar ik ze kan bestellen 🙂
    Groetjes, Marleen

Geef een reactie

