Mijn dagboek in Landleven Tuinen, ben wel beetje trots


Ik leef al heel wat jaartjes op het platteland en ja, dan heb je wat met Landleven. Mijn abonnement is net zo oud als het bestaan van het blad. En ik heb er al veel tips uitgehaald en dingen gemaakt uit het tijdschrift.
Maar nu sta ik toch zelf met mijn tuindagboek in Landleven Tuinen. Eerlijk is eerlijk, ik ben wel een beetje trots!

Ik heb nog een hele grote tuinwens: ik zou zo graag een tuinkas willen, weet wel, eentje waar je een stoeltje in kunt zetten en genieten van alles wat je dan gezaaid hebt, waar de druiven boven je hoofd groeien en waar het ruikt naar  tuinaarde en naar door warmte groeiende plantjes.  En het liefst dan nog wel een oude kas.

Omdat ik me geen raad weet met al mijn zaailingen heb ik een goedkoop alternatiefje gekocht: Een plastic tunnelkastje van de Boerenbond.

Zo gekocht, zo in elkaar gezet en zo staan er al plantjes en zaaibakjes in.
Kan bijna niet wachten tot morgen om de tomaatjes, paprika en de pepertjes te verspenen en de  sla en radijsjes te zaaien.
Morgen ga ik ook mijn vierkante meter bakken klaar maken. Vorig jaar samen met Moessie, de tuincoach gezaaid en nu heb ik het moestuinvirus zowaar echt te pakken!

De voortuin heb ik al aardig opgeruimd, gelukkig is er nog een hoop plek voor mijn zaaisel šŸ˜‰

Nog een weekje of 2 en de Lathysrus ga ik in de voortuin planten, ze zitten nu nog veilig in mijn ienie minie tuinkastje.

Morgen zomeruur, het Leven-op-het-Land seizoen is nu echt begonnen!

6 thoughts on “Mijn dagboek in Landleven Tuinen, ben wel beetje trots

  1. Nou, wat leuk, Marleen!
    Heerlijk he dat het tuinseizoen weer begint.
    Ik heb van de week zo’n tentje voor op mijn vierkantemetertuin gekocht.Kunnen de vogels nergens meer bij:)

    • Ik kan zo genieten van het voorjaar en het tuinseizoen. Ik heb die tentjes ook gezien bij de Boerenbond. Toen ik vanmorgen de rits van het tunnelkastje leek het of ik op de camping zat šŸ˜‰

  2. Ik zag jullie in Landleven tuinen en vond het leuk om te lezen. Zelf heb ik een schaduwtuin met dit jaar voor het eerst wat meer zonplekjes, dus inspiratie is altijd welkom!

  3. @Yukikopesik: er zijn heel wat mooie planten voor een schaduwtuintje, momenteel bloeit Epimedium, elfenbloem. En in het zonnetje? Als je er een doorbloeiende en geurende roos zet, kun je tot november genieten van bloemen! Regelmatig mesten, af en toe een roos knippen en in een vaasje zetten….
    Ik ben nu bezig met de voortuinborder te veranderen. Nu bloeit er nog weinig maar vanaf mei/juni zal er weer een en ander staan bloeien. Succes!

Geef een reactie

