Late “Op het eerste gezicht” : mei 2012

De eerste week van mei was niet een beste week. Mijn planning om op de eerste dag van mei foto’s te nemen voor Anne Tannes initiatief: “Op het eerste gezicht”  viel door een hardnekkige virale infectie helemaal in het water.  Maar op 9 mei kon ik dan toch tussen de buien door foto’s nemen.

De inheemse haag achteraan is sterkt gegroeid. Door het erg groeizame weer gaan de vaste planten in de borders nu heel erg hard. Er zijn nog een paar die ik nog wil scheuren en verplanten, zal toch moeten opschieten.

Image

In de rozentuin is het nog niet erg hard gegaan. De rozen hebben hun voorjaarsmest gehad en beginnen nu te groeien. Ze zien er mooi fris uit. Ik heb vorig jaar de uitgebloeide roze klaprozen gewoon laten staan en nu hebben ze zich massaal uitgezaaid tussen de rozen. Denk dat het heel erg mooi gaat worden 🙂

Image

Ondanks dat de temperaturen nog ondermaats zijn voor de maand mei verandert de tuin van winterse leegte naar een betoverende groene weelderigheid. En er moet nog heel veel bloeien, heerlijke tijd vind ik het nu!

2 thoughts on “Late “Op het eerste gezicht” : mei 2012

Geef een reactie

