En de tuin wacht geduldig op mij

Het waren drukke B&B weken, niet alleen in de weekends maar ook door de week heb ik alsmaar gasten gehad. En ja, dan moet de tuin wachten. (oh, en alles groeide zo hard) Gelukkig blijft het lang licht en kon ik  afgelopen week tot 21 uur doorwerken, zelfs de kippen gingen zo laat nog niet op stok! Ik experimenteer voor het eerst met zaaien en verspenen in een kleine tunnelkas; een echte mooie kas staat bovenaan mijn verlanglijst 🙂 In maart heb ik heel veel gezaaid in de vensterbank, van sommige kan ik het label niet meer lezen dus dat wordt de verrassing van deze zomer. De lavendel begint nu te groeien en tomatenplanten heb ik in overvloed. Acht plantjes heb ik nu uitgeplant in de kas en de rest staat nog in potten. Wie er wil hebben, kom maar langs 🙂  “onbekende plantjes”

Lavendel, sedum matrona, kogeldistel

tomatenplantjes en vooraan radijsjes en sla

Tunnelkas

Een gedeelte van de plantjes zijn nu ook al in de borders uitgeplant. Ieder jaar koop ik donkerblauwe Petunia’s in het tuincentrum. Zoals bij elk bezoek aan het tuincentrum koop ik meer dan ik van plan was, een soort tik van me 😉   Voor vandaag ben ik weer klaar met de gastenkamers, straks weer lekker de tuin in :-), het belooft weer een lange avond te worden.
En op de Cosmea zag ik de eerste vlinder!

 

5 thoughts on “En de tuin wacht geduldig op mij

  1. Wat zijn jouw tomatenplantjes al ver! Ik heb ze te laat gezaaid bij niet optimale omstandigheden, vrees ik. Maar eens kijken of ze van de zomer nog genoeg zon krijgen. Ook de cosmea bloeit nog niet hier, maar vlinders heb ik al in overvloed gehad. Wij hebben hier veel look-zonder-look en dat is de waardplant van het oranjetipje. Maar ook al veel andere soortjes gezien, zoals witjes. Jouw tuin lijkt me ook prachtig, ik hou het in gedachten voor volgend jaar, als mijn jongste groot genoeg is en ik een weekend alleen met partner er op uit kan. Is er veel te doen in de omgeving?

  2. altijd leuk, zelf groenten en kruiden kweken ! Overigens, als je in een bosrijke omgeving woont, kun je te maken krijgen met boktor! Zeer vervelend. Mocht het zover komen dan is dit de oplossing: boktor gassen

Geef een reactie

