Op het eerste gezicht: juni 2012

Ja hoor, de tijd heeft me weer eens lekker ingehaald, of het regende, of het was bewolkt of ik had gewoonweg geen tijd.

Maar hier is ie, na een hoogdringende maaibeurt, dan:

De vaste planten in de borders zijn nu al behoorlijk hard gegroeid. Even enkele planten dichterbij bekeken:

De uitbundige bloei van Thalictrum Elin zal over een dag of zo openbarsten.

Het is moeilijk te zien maar de Thalictrum is nu zeker 2 meter hoog, de kleurencombinatie van Thalictrum, Astrantia Buckland, Nepeta Upright Form en Salvia Caradonna is betoverd mooi, helemaal als de zon erop staat! Ik moest wel even mijn lijstje erbij nemen want na een winter vergeet ik de juiste namen van de planten 😉

Astrantia Roma, een ander pareltje in de border. 


De konijntjes in mijn tuin hebben verschillende vakken met wortel en al opgegeten, dus heb ik hier en daar was anders geplant zoals hier een Knautia. Vind het bloemetje wel leuk.


Nu nog heel veel knoppen, maar straks …

Ik ben niet helemaal happy met de rozentuin, geen wauw gevoel, vind hem een beetje saai. Maar er  broedt alweer iets in m’n hoofd maar daarover een andere keer. Kan wel al kwijt dat bijna alle zaailingen van de lavendel opgekomen is 🙂

3 thoughts on “Op het eerste gezicht: juni 2012

  1. Bedankt voor de Thalictrum naam, vind dat altijd zo’n prachtige plant, maar wist tot nu de naam niet.

    Ziet er allemaal prachtig uit, echt een heel ander soort tuin dan ik heb, maar ook heel mooi zo met die vakken. Ben benieuwd naar de rozentuin als deze echt in volle bloei is. Heb zelf een mini-rozenhoekje, of eigenlijk mijn dochter heeft deze.

Geef een reactie

