Voller weitje

Naar aanleiding van een dagboek dat ik in 2004 bijhield  over mijn Kaapse Kezen, kreeg ik van een jochie vragen over de eendjes. Regelmatig mailde hij me met vragen en verhalen over zijn dieren, kippen, geiten, schapen, duiven, konijnen.  Aangezien ik ook kippen, schapen en een geit hield hadden we over en weer een gezellige uitwisseling over de dieren. Na een hele tijd vroeg ik waar hij in Nederland woonde. Bleek hij op amper 7 km van mij vandaan te wonen!
Hij op bezoek bij mijn dieren en ik bij hem thuis op bezoek. En aangezien zijn vader ook tuinierde werd het een nog gezelliger uitwisseling. Ik leerde van hem hoe je eieren in een broedstoof kon uitbroeden en hij kreeg ieder jaar een paar jonge ganzen van mij. Ook kippen werden uitgewisseld.

Gisteren kwam hij weer langs, nu met de trekker en een aanhangwagen met…. schaapjes 🙂

Mijn dierenvriend

Zijn weitje was kaal gegeten en hij vond dat mijn weitje er smakelijk bijlag voor zijn 14 schaapjes.

Schaapjes voor LandsEinde

Schapenmoeders en kinderen

Toen alle schaapjes gezellig aan het grazen waren vond mijn dierenvriend dat het weitje eindelijk weer  mooi en vol was met zijn schaapjes 🙂

De schaapjes mogen op LandsEinde nu een paar weken rondscharrelen. We hebben wel ons bloemenweitje goed dichtgemaakt voor die kuierende dames.

Het is mijn allereerste bloemenweitje, ik wist bij God niet hoe ik dat moest aanpakken.
Mijn man heeft in maart een stuk van weitje grof gefreesd, waarna ik gezaaid heb tussen de kluiten.
Ik ben nu helemaal blij met het resultaat.

Volgend jaar gaan we het hele weiland inzaaien met een bloemenmengsel en dan paden maaien naar de poel.
Nu zitten we ’s avonds op ons bankje bij de poel al te genieten van het kleine ingezaaid stukje vol bloementjes en de bijtjes 🙂

8 thoughts on “Voller weitje

  1. Pingback: Echt het allerlaatste restje sneeuw? | De bezoekerstuin van LandsEinde

  2. Pingback: Lentelammetjes in de winter | De bezoekerstuin van LandsEinde

Geef een reactie

