Dagje tuinieren

Mijn  tuinseizoen was een hap snap tuinseizoen. Een beetje in het rozentuintje werken, een beetje de borders opruimen, een beetje boontjes planten, een beetje hier en daar maar nergens iets afgewerkt. Niemand zal het begrijpen maar ik werd er “tuinonrustig” door.
Maar vandaag heb ik het helemaal goed gemaakt, had voor het eerst sinds maanden geen gasten in de B&B dus vanmorgen met kop koffie op naar de rozentuin.

Eerst de rozen in de vier perken goed gesnoeid, ze knapten meteen op na deze kappersbeurt ;-). Dan een volle kruiwagen onkruiden afgevoerd. Nou ja, zeg maar de concurrentie van de rozen uitgeschakeld.
Een Ierse kennis heeft me ooit verteld dat zij kranten tussen de rozen legt en daarop compost gooit. Volgens haar een goed recept tegen de onkruiden.
Dus vandaag een stapel kranten opgeruimd 🙂

en daarbovenop een laag compost aangebracht.  Vier perken helemaal afgewerkt, voel me helemaal goed 🙂
En helemaal met mijn hulpje Jannie, ze heeft flink meegeholpen met haar gescharrel!

Jannie heeft niet veel last van concurrentie, ze is het enige kipje die een hekel heeft aan het leven in groepsverband, eigenlijk vind ik het wel nog zo gezellig om met haar te tuinieren, Mees, onze hond, vindt dat kuierende kipje prima zo!

En ondertussen in het kippenren groeit het kuikentje ook goed. Zou het het een kipje of een haantje zijn? 🙂

Voor de andere kippendames hoeft al dat tuingescharrel niet zo, ze zijn al heel blij met hun dagelijks zonnebadje 🙂

2 thoughts on “Dagje tuinieren

Geef een reactie

