Op het eerste gezicht: september 2012

De dagen worden alweer duidelijk korter, ik merk dat ik eerder binnenshuis ben dan een paar weken geleden toen we buiten zaten totdat je elkaar bijna niet meer zag, behalve bij volle maan;-).
Ook al is het vandaag 13 september, ik wil het initiatief van Anne Tanne’s Tuin  proberen vol te houden tot februari 2014!

Border links in september

border-rechts in september

En nu enkele planten uitlichten die in september opvallen.
Eupatorium Atropurpureum is nu gigantisch groot, de bloei is op de terugweg maar zijn verschijning is prachtig. Vooral die in de border rechts in combinatie met Miscanthus Malepartus. Zelfs vanuit ons huis zie ik op de achterkant van de border, helemaal geweldig.

Miscanthus Malepartus

Eupatrorium Chocolate, de plant met de donkere blaadjes,  moet nog bloeien 🙂

Aster septemberrubin

De Aster septemberrubin begint te exploideren, wordt knallend mooi!

In de rozentuin ben ik al bezig om een en ander te veranderen. De graspaden groeien momenteel de perken in, beter gezegd, de onkruiden en de klaver. De plaggen gaan er nu uit en ik overweeg om er lavendel te planten.

En in de zieke perken bloeien momenteel Afrikaantjes met kleine zachtgele bloemetjes. Dacht altijd dat Afrikaantjes schreeuwlelijkerds waren, deze vind ik best lief 🙂

September is mijn maand. Dan is het doordeweeks rustig in de  B&B en heb ik het er alleen maar in het weekend druk mee. En laat mij nu maar heel september (en oktober) doordeweeks lekker scharrelen in de tuin 🙂  Heeeeeerlijke maand 🙂

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “Op het eerste gezicht: september 2012

    • @Nathalie: Er zitten een paar gaten in de borders door de konijnen. Ben aan het zoeken naar nieuwe passende planten. Er zijn er ook een paar die omgevallen zijn en gesteund moeten worden. Ik maak er een inventaris van anders ben ik dat volgend voorjaar weer vergeten 😉

Geef een reactie

