Sweet september

Werd vanmorgen wakker door het oranjegele licht dat stiekem in de slaapkamer scheen.

Boven-uitzicht-borders

Dus naar buiten!
Lopend langs de haag van olijfwilg of Elaeagnus ebbingei word ik bevangen door de zoete zachte septembergeur van haar kleine lieve bloemetjes, wauw, de dag begint heerlijk!

Ik wil nog zoveel doen in de tuin vooraleer de grond nat, kil en hard is door de verwachte kou van de komende maanden, weet niet goed waar eerst te beginnen.
Met het scheuren en delen en verzetten van planten in de borders?
Nee, nog te vroeg, er bloeit nog zo veel moois, dus die klus is voor later in de herfst.

De Caryopheris “Heavenly blue”, meegenomen uit onze vorige tuin, heeft zich goed uitgezaaid in het grind, vind ik erg leuk en heb ze in potjes gezet voor de bezoekers van de tuin:

Caryoptheris “Heavenly Blue”

Zo blauw is dus Heavenly Blue 🙂

Mijn eerste zaaibloemenexperiment is goed gelukt, de Zinnia Elegans en de blauwe ster bloeit al de hele zomer en vandaag ga ik zaad verzamelen van alle zaaibloemen.
Daarna ga ik een stuk gazon bedekken met zwarte plastic om zo de grond grasvrij te maken om volgend jaar nog meer eenjarigen te zaaien. Het leuke is dat je ieder jaar een andere zaaibloemenborder kan creëren en veranderen en niet stilstaan hoort nu eenmaal bij mij 🙂

Zinnia Elegans

Na die klus ga ik naar de voortuin, ik was er dit jaar niet tevreden over. Dus alle nu nog te herkennen vaste planten labelen en alle onkruiden, vooral de brandnetels, weghalen zodat ik later in de herfst de boel kan herinrichten.

Vervolgens ga ik de buxus uitplanten in de rozentuin, de potjes heb ik er al neergezet.
En natuurlijk niet vergeten om de uitgezaaide Akelei op het pad in potjes te doen.
Nou, daar ga ik dan, hop naar buiten. Sweet dreams september, tot volgend jaar september, dan mag je aanschouwen of mijn plannen zullen zijn verwezenlijkt!

2 thoughts on “Sweet september

Geef een reactie

