Op het eerste gezicht: oktober 2012

Ik probeer het initiatief van Anne Tanne’s Tuinvol te houden, ook al is het nu 16 oktober, het gaat erom dat ik ook voor mezelf een soort een beeld krijg van mijn borders een heel jaar rond.

Op het eerste gezicht weinig kleur maar de kleuren van oktober zijn voor mij heel erg dubbel, sommige planten staan alweer in slaapstand en andere trekken nu alle aandacht:

aster-herbstschnee

asteraster-septemberrubin

Aster purple dome

Geen toeval dat de Asters nu bloeien 😉
Ik was nooit een Aster lover, vond ze niet echt spannend maar  de  combinatie met grassen doet de kleur verzachten en maakt ze lieflijker.

Nepeta blijft ook maar bloeien en

Persicaria september spires

ook  Persicaria, zo mooi!
En nu nog de rozen op het eerste gezicht oktober:

Zondag kon ik op de jaarlijkse happening: De tuinen van Beervelde  ik niet weerstaan om enkele prachtige planten van de kwekerij van Marcel de Wagt,  Opvallendeplanten.nl te kopen.

Was erg  leuk om op zo een manier kennis te maken met de kwekers van planten en mooie dingen te ontdekken (en natuurlijk te kopen)

One thought on “Op het eerste gezicht: oktober 2012

Geef een reactie

