Toch lekker die kou

Ik kan genieten van een koude droge dag, genieten van de laatste bloeiende bloemen in de borders, van de laatste iele dunne bloemknoppen die als het ware aanvoelen dat het hun zwanendans wordt in de tuin.
Ik was niet tevreden met mijn voortuin, in het voorjaar overheerste het fluitenkruid en in de zomer een blauwe Veronicastrum, beide planten hadden zich vrolijk uitgezaaid, wetende dat ik geen tijd had om ze een beetje in te tomen.
Maar afgelopen weken heb ik een paar kruiwagens van die wildebrassen naar het kippenren gebracht 🙂 En met de kleikluiten vol spaghettiwortels van haagwinde waren de kippen helemaal opgetogen!

voortuin

Dus nu  plek voor wat anders 🙂
Van mijn bezoek aan de Tuindagen van Beervelde heb ik nu Salvia Uliginosa African Sky (waarvan de bloemen echt zo blauw zijn als de African Sky)

en de prachtige roze Anemone Loreley al een plek gegeven.

In pot staan nog Echinacea Green Jewel en  Persicaria Pink  Elephant.

Is zo leuk om te zoeken naar een geschikt plekje en  ze in gedachten al zien bloeien na een winter die nog moet komen.
Nu maar hopen dat er nog een paar mooie droge herfstdagen komen want met de nattigheid van de afgelopen dagen blijft de klei  met dikke plakken hangen aan mijn klompen!

Geef een reactie

