Op het eerste gezicht: november 2012

Het is dan wel zowat eind november maar ik wil toch nog even “Op het eerste gezicht”mijn tuin laten zien in november. De foto’s zijn genomen op 19 november, ik begin stillaan er de gewoonte op na te houden om het begin van de maand te negeren 😉

De borders op 19 november

De grassen en de pollen van de uitgebloeide Asters vragen nu de aandacht.

grassen

Links vooraan Pennisetum Hamln en rechts  Achnatherum brachitricha

Border links

Persicaria September Spires blijft maar bloeien; heb hier dankbaar gebruik gemaakt voor het maken van herfststukken voor de B&B kamers 🙂

Echinacea Leuchtstern

Een maand geleden stikte het van de vlinders op de Echncea, nu lijken het kleine kaboutermutjes 🙂 Toch mooi om te zien hoe de planten ook in hun naderend sterfproces een aparte schoonheid uitstralen!

rozentuin in november

De rozen in de eerste vakken  blijven bloeien, vooral de witte Supernova blijft aandacht trekken.  Omdat ze in grote groepen zijn aangeplant vallen ze des te meer op in de vroege schemering. Hun bloemetjes trekken dan wiegend nog alle aandacht, zelfs wanneer het licht aangaat in de woonkamer wuiven ze me een mooie avond toe ;-).

Eigenlijk had ik ook een foto van de verandering van de lucht doorheen het jaar moeten meenemen in de serie: “Op het eerste gezicht”. De lucht is hier altijd verrassend mooi al zeg ik het zelf 😉

One thought on “Op het eerste gezicht: november 2012

Geef een reactie

