Dappere Dodo’s

Afgelopen dagen had het behoorlijk hard gevroren, zelfs de 2 poelen waren dicht gevroren.
De tuin is nu ook aan het verstillen, alsof alle planten nu wachten op het totale verval.

Ieder jaar ben ik te laat met het naar binnen brengen van de potten met eenjarigen. Eigenlijk laat ik ze maar gaan. De keren dat ik  dacht ze te kunnen laten overwinteren vergat ik alsnog om ze water te geven.
Ondanks de vorst doen ze nog steeds pogingen om te bloeien 🙂

Witte geranium

Witte geranium

12.geranium.1 12.geranium
12.leeuwenbek.1 12.leeuwenbek

Het wilde bloemenweitje is nu ook ingestort, alleen de Goudsbloem en de Malva hebben nog bloemen, al moet ik zeggen dat ze mooier floreerden in betere tijden 😉

12.goudsbloem
Goudsbloem
12.malva
Malva

Hoe teder tracht deze laatste zachtroze stokroos  de kou te trotseren en hoe mooi zijn haar laatste bloemetjes 🙂12.stokroos

Het mag dan al behoorlijk koud zijn, wat een verwennerij dat ik  mag genieten van de laatste bloemen en kleuren van deze Dappere Dodo’s 🙂  De echte winter moet nog komen, mijn dagelijkse tuinrondjes zullen een stuk saaier zijn 😦

3 thoughts on “Dappere Dodo’s

  1. Die Pelargoniums zijn anders best makkelijk te overwinteren: koel (maar vorstvrij) en lichtrijkplekje vinden en dat moet lukken … en wat minder water geven in die periode, dat vinden ze net goed.
    Zeg is dat een echte grenspaal in je tuin? Of heb je dat nagemaakt?

    • @biodiverse tuinier: misschien toch maar nog eens proberen, heb nu voor het eerst een poes die in de schuur eten krijgt en die vergeet ik nooit 😉 Bovendien zal het me blij maken als ik ze weer aan de praat zal krijgen in het voorjaar.
      Die paal is een replica van een echte, stond ooit bij een grensbank toen zwart geld nog bij de buren kon opbrengen ;-). Aangezien wij vlakbij de grens wonen en er een B&B hebben is hij nu ons uithangbordje.

Geef een reactie

