Op het eerste gezicht: december-januari 2012-2013

Nee, ik ben niet vergeten om de maand december foto’s te nemen voor: Anne Tannes tuin: Op het eerste gezicht . Ik heb er gewoonweg niets mee gedaan.
Toen was het opeens 28 december en Waaauw, wat was de lucht mooi die ochtend bij het halen van de krant uit de brievenbus.  Ik heb toen met mijn smartphone een foto genomen op het plekje van : Op het eerste gezicht, de borders.

Ochtendlicht op Landseinde op 28 december 2012

Ochtenlicht op 28 december 2012

Dat was dus december en de borders zagen er toen zo uit: weinig kleur en alleen de grassen kleurden een beetje opwinding.Border in december op LandsEinde

Vier januari was een niet onaardige dag, mijn man kreeg zijn oude trekker gestart en hij was in de mood om de berg compost te verzetten 😉 compost trekker

En zo ziet Op het eerste gezicht: januari 2013 er zo uit:

Hoopjes compost

Composthoopjes op LandsEinde

Het rozentuintje: weinig nieuws onder de zon 😉

rozentuintje_jan.

En nu heb ik mezelf tot eind februari de tijd gegeven om alle hoopjes in de borders te brengen, in maart wil ik al druk bezig zijn met het voorzaaien en opkweken :-).
Begint het  nieuwe tuinseizoen  bij jullie ook al te kriebelen?

5 thoughts on “Op het eerste gezicht: december-januari 2012-2013

  1. Ga je door met “op het eerste gezicht”? Je hebt zo’n prachtige tuin. Ik broed nog over een ander standpunt en ik ga dan door. Het heeft wel wat, dat maandelijkse stilstaan bij één plek.
    Ik word trouwens helemaal enthousiast als ik die heerlijke berg compost hierboven zie. Veelbelovend zwart spul! Hartelijke groet en een mooi 2013! Zem.

    • Dank je wel Zem, ook voor jou een mooi 2013 toegewenst!
      Ik denk ook door te gaan, ik heb vorig jaar mijn voortuin een beetje verwaarloosd, een beetje maandelijkse aandacht zou niet verkeerd zijn 😉
      Ik ben super blij met die berg compost en hij ligt me niet in de weg, is altijd handig een voorraadje te hebben 😉

Geef een reactie

