De voortuin in januari

Mijn voortuin heb ik afgelopen jaar gruwelijk verwaarloosd. Na de verbouwingen en alle ellende die dat voor een tuinmens met zich meebrengt heb ik dat stukje tuin in 2006  snel aangeplant, mijn stekjes en pronkstukken uit mijn vorige tuin moesten toen snel de grond in, was een kwestie van leven of dood voor de planten.

Ik heb nu een stok achter de deur om in 2013 er een pronktuintje van te maken :-), ik maak er een maandelijkse reportage over, zeg maar een :”Op het eerste gezicht” .

Anne Tanne, je hebt wat teweeggebracht in tuinderswereld!

voortuin-op-landseinde

Ik sta hier voor de voordeur, de voortuin is niet diep, gaat over de hele breedte van het huis en er moest natuurlijk een pad komen naar de voordeur.  Aanvankelijk had ik de vakken omzoomd met buxus. Toen eruit gesleurd want ik wilde de planten niet opsluiten in vakken. Ja, zo blijf je aan de gang 😉
De buxus is blijven staan langs weerszijden van de hoofdas aan de overkant van het dwarse pad. Zou er nog uitgaan maar is er niet van gekomen. Ook het snoeien heb ik verwaarloosd. Erg he!

voortuin-op-landseinde

Linkerkant. In de voorvakken staan langs beide kanten Hydrangea Annabelle en dicht bij het pad rozen. Nu nog niets van te zien.
In het achterste-voor-vak heb ik in het najaar mijn aankopen uit “De tuindagen van Beervelde” geplant. Zo benieuwd naar ze 🙂

voortuin-op-landseinde

De groep Annabelles aan de rechterkant, omzoomd door een haag van Carpinus betulus, die houdt ze mooi recht.

voortuin-op-landseinde

Vak vooraan helemaal rechts. Hier staan ook “Beerveldes” in 😉

vijvertje-in-voortuin-landseinde

In het midden-achter hebben mijn zoons een vijvertje voor mij gegraven 🙂 Thanks boys! Tegen mijn zin in stikt het er van de goudvissen, wist ik veel dat de jongens er  hun goudvisjes in gedumpt hadden.

fruitlaantje-op-landseinde

Haha, geen trompe-l’oeil, dit is mijn fruitlaantje, ik wilde het ook meenemen in de maandelijkse reportage.
Januari saaie maand? Nee toch! Vanmiddag gaat het sneeuwen, blij dat ik het voortuinwereldje nog onbedekt heb kunnen vastleggen met mijn camera 🙂

5 thoughts on “De voortuin in januari

  1. En daar dan nog zo’n uitzicht bij, hola. Ik heb hier de afgelopen maanden ook heel wat structuur in de voortuin gebracht en nee ik ben niet van plan die er terug uit te sleuren 😉

  2. Dat uitzicht is werkelijk onbetaalbaar. Je tuin schept veel verwachting. Ik hou van de structuur en kijk uit naar de eerste groei.
    De Tuindagen van Beervelde vind ik een sfeervol evenement, maar onderhand is het toch wel erg duur geworden. Doe mij maar de lokale plantenkwekerijen.

  3. Pingback: Trouwe bezoekers van mijn tuin | De bezoekerstuin van LandsEinde

Geef een reactie

