Snoeien doet groeien

Deze week hebben wij genoten van een prachtige dag, koud maar droog en windstil. Mijn man had net die ene dag geen afspraken, dus de perfecte dag om  aan ons snoeiwerk te beginnen.
Ik ben niet erg snoeierig, ik hou  van wild uitgroeiende struiken maar als ik in het voorjaar weer vlierbloesemsiroop wil maken zal er toch eerst wat gesnoeid moeten worden.
En dat kan mijn man best goed en rigoureus 😉 ik vertrouw er dan maar op dat de boel wel weer gaat uitschieten.
13-2.snoeien-1

Van het snoeiafval hebben we een paar takkenrillen gemaakt, goed als schuilplaats van vogels en andere diertjes en je hoeft niet te ver te sjouwen met het snoeisel 🙂
Met een paar palen maak je twee rijen op een afstand van 75 cm, tussen de palen een metertje en hop, takken ertussen schikken en je kunt ieder jaar je gesnoeide takken kwijt!

13-2.snoeien-2

Sinds vorig jaar hebben we nu een bovengronds propaantank. Omdat hij jammer genoeg geen camouflagekleurtje heeft, zijn we begonnen om hem dan maar te camoufleren met jawel, takkenrillen.  He, dat ziet er al een stuk gezelliger uit!

13-2.snoeien-3 13-2.snoeien-4

In het bosje stikt het sowieso van  vogels zoals  heggemusjes, vinkjes, huismusjes, groenlingen, merels, koolmeesjes en duiven. ’s Avonds hoor je de fazanten zoeken naar een stevige tak om de nacht erop door te brengen.  Dus vogeltjes, weer plekjes erbij om  jullie nestjes te maken 🙂

Singel-straatkant

Zo, nu de snoeischaren uit het vet zijn gehaald  mogen er voor mij nog meer van die heerlijke dagjes komen; ik kan bijna niet wachten om onze wilgen hun eerste knotbeurt te geven 🙂

One thought on “Snoeien doet groeien

Geef een reactie

