De wind door de Bloesem

Mijn eerste jaar op LandsEinde, nu alweer 7 jaar geleden, was ik helemaal verrukt toen ik in april deze boom bij de oprit zag bloeien. En nu, na  7 voorjaren, ben ik nog steeds verrukt! Het voorjaar kan niet mooier beginnen, zelfs de tulpen kunnen deze concurrent niet aan 😉

bloeiende prunus

Maar er is nog  meer waar ik  in het voorjaar helemaal blij mee ben : Prunus Padus oftewel vogelkers.
Deze inheemse wilde kers heeft het hier prima naar zijn zin en hij ruikt zo heerlijk. En zijn naam doet ie echt eer aan, de komen vogels massaal zijn kersen opeten, voor ons zijn ze toch te zuur.

bloeiende prunus padus

De bloei is dit jaar  laat, zou het toch echt waar zijn dat de seizoenen van slag zijn?
Ik weet het, iedereen verlangt naar het lekker zonnetje maareuh,  ik loop alweer achter met de tuin dus kan ik het verlate seizoen best waarderen 😉

En kijk, toen ik van Oostburg naar huis reed door de polder zag ik dat het Fluitekruid opeens in bloei staat, zomaar van de ene dag op de andere:

Fluitekruid in de bermen
Dit betekent dat de natuur zoals ieder jaar alles uit de kast haalt om ons te verleiden 🙂
Het Fluitekruid komt en de bloesem van de fruitbomen verdwijnt, een tapijt van bloemblaadjes achterlatend.
Ik mag het graag aanschouwen 🙂 laat de wind maar door de bloesem waaien !

Bloesemblaadjes als tapijt

4 thoughts on “De wind door de Bloesem

  1. Lijkt een wonder, ieder voorjaar opnieuw! Die bloesems, dat is echt genieten. Je boft dat die boom er al stond,het duurt jaren voor je een beetje een grote boom hebt! Maakt mij trouwens niet uit welk soort, ik vind alle bloesems mooi.
    De natuur van slag,mmmm weet het niet. Alles is gewoon 3 tot 4 weken later. En nu komt alles tegelijk. Goed opletten,anders mis je de helft!!! Net zoals het fluitekruid!!

    Groetjes Thea

  2. Ineens is het niet meer bij te houden en alles verregend, Vooral voor de bloesems jammer.
    Of het laat is? Op foto’s van vorig jaar was alles vroeger maar hadden we een vroeg warm voorjaar.
    Fijn blog!

Geef een reactie

