En daar is de lente

Door omstandigheden heb ik een hele tijd niet meer geblogd.

Lieve vrienden van ons runden onze B&B terwijl wij toerden rond de grenzen van Frankrijk, Belgie, Luxemburg en Duitsland.
Voor ons vertrek was de temperatuur ondermaats maar toen wij thuiskwamen stond alles uitbundig in bloei! Lieve Aafke had in alle potjes die ze maar kon vinden bloemen gedaan. Wat een welkom thuis!

17-terras.2

Haar partner had onze werkschuur getransformeerd van een chaotische troep in een geordend opgeruimde ruimte 🙂 Bedankt Charles!!!!!

En het leuke is dat mijn man nu alle  gereeedschap na gebruik keurig terug op zijn plek zet en dat ik geen schroevendraaier meer durf te laten slingeren!

Gisteren was het een topdag! Ik heb weer zin in de tuin!
Als een geoliede machine hebben mijn man en ik de knotwilgen geknot.

Knotten van wilgen

Knotten van wilgen

knotten.1Hij de boom in en ik de boel opruimen.
In de poel liggen de aan te planten nieuwe knotten lekker water op te zuigen en alle snoeisel en takken heb ik verzameld want ik ga vandaag een takkenril maken.

nieuwe knotten in de poel

nieuwe knotten in de poel


Zo, nu niet langer binnen blijven want opeens gaat het in de tuin weer keihard en help, de Rosa rugosa loopt alweer uit en ze moet dringend gesnoeid worden….

7 thoughts on “En daar is de lente

  1. Ja, heerlijk he. Dat het ineens voorjaar is.Wij zijn gisteren ook al de hele dag bezig geweest in de tuin en in het kasje. Althans ik, manlief heeft ijn in z’n rug. Dus die doet het even rustig aan.

    Rosa rugosa….geen idee, maar dat zoeken we even op. Kun jij me trouwens een klimroos aanbevelen? Hij moet lekker ruiken en de kleur….wit met een vleugje rose. Lang bloeien…..dat zou mooi meegenomen zijn!!!
    Fijne dag Marleen.

    Groetjes Thea

    • Hoi Thea, ja, ineens kunnen we de tuinhandschoenen weer aan;-)
      Rosa rugosa is een beetje de oerroos, komt uit China en je kent hem vast wel, wordt veel aangeplant in plantsoenen. Ik heb er grote groepen van aangeplant want de bloemen bloeien zowat tot diep in het najaar. Ik maak jam en siroop van de rozenbottel, de bloemen leg ik soms in een schaal met water, ze ruiken zo heerlijk!
      Mijn lievelingsklimroos is Rosa New Dawn, heel dankbare bloeier, bloeit ook tot in het najaar en de bloemen zijn ook geurend. Ik snoei regelmatig de uitgebloeide bloemen weg en dan krijg ik er als beloning weer snel nieuwe bloemen voor in de plaats.
      Zachtroze tot wit.
      gr. Marleen

  2. Hé wat fijn dat je terug bent, en wat een mooi fleurig welkom thuis! Heerlijk om in de tuin te werken, met deze lente-boost, bij ons staat het er ook al fleurig bij 😉 geniet van je werkzaamheden!

  3. Mooi dat je er weer bent en weer lekker gaat bloggen. Deze dagen zijn niet te geloven fijn. Heerlijk voor alle tuinklusjes. Een hele mooie week gewenst in de tuin.
    Hartelijke groet, Zem.

Geef een reactie

