Lentelammetjes in de winter

Vorige week bracht mijn dierenvriend, zie eerder blogje, de eerste schaapjes met lammetjes. Ik had met die lammetjes te doen, het was die zondag erg fris. Maar die kleintjes liepen meteen vrolijk de wei in, beetje onwennig en dicht bij moeders. Is zo genieten van dat kleine spul!
IMG_4645
Het zijn zo gezellige beestjes, ook helemaal niet schuw, ik kan ze fijn aaien.
IMG_4640

Vandaag was het voor de lammetjes hun eerste echte lentedagje: zonnetje, lekker temperatuurtje en ’t vrouwtje dat ook lekker buiten was 🙂

Even flink doorgepakt, de grote groepen Rosa Rugosa gesnoeid, aanvankelijk vond ik het  zonde om diep te snoeien, er zaten al behoorlijk wat uitlopertjes aan de takken,  maar uit ervaring weet ik dat, eenmaal paar weekjes verder,  ze snel  weer nieuwe uitlopers ontwikkelen.
De graskanten afgestoken, onkruiden weggehaald en kijk, het ziet er nu opgeruimd uit.

IMG_4651 IMG_4649 IMG_4648

Daarna de uilenkast schoongemaakt, had eigenlijk 2 weekjes eerder willen doen want door de zachte winter zijn al heel wat vogels paartjes aan het vormen.

IMG_4647
Het slot was kapot en vorig jaar hadden kauwtjes flink huis gehouden in de uilenkast.
Nu maar hopen dat ook dit jaar een kerkuil paartje wil broeden in de uilenkast, ik mag niet klagen van de bezetting, behalve afgelopen jaar hebben we ieder jaar kerkuil met jongen gehad  🙂

Nog 13 dagen te gaan en dan huppelen mijn lentelammetjes de winter uit 🙂

4 gedachten over “Lentelammetjes in de winter

  1. Leuk! Fijn te zien dat jij ook mos in je gras hebt 😀
    Ik ga ook maar eens kantjes afsteken vandaag. Dat doe ik anders eigenlijk nooit, maar het ziet er wel veel verzorgder uit 🙂

Plaats een reactie